Petr Hrubý v časopise Finanční poradce

Skupina Broker Consulting v prvním pololetí vyrostla o 29 %. Jde především o dlouhodobé vztahy s klienty, o dlouhodobý byznys – tak vidí situaci zakladatel a lídr Broker Consulting Petr Hrubý. Rozhovor s názvem "Chceme dlouhodobé spolupracovníky i klienty" vyšel v říjnovém čísle časopisu Finanční poradce.

Z rozhovoru vybíráme:

...V září jste spustili intenzivní kampaň. A zdá se, že jste začali komunikovat s veřejností o poměrně praktických věcech...

Přesně tak. Naše podzimní kampaň zahrnuje bigboardy, ale také inzerci v předních českých médiích a PR kampaň. Podobu a intenzitu kampaně částečně určilo i nedávné vítězství v testu finančních poradců. Média, která měla zastoupení v odborné porotě, nám udělila souhlas pro vytvoření zlaté plakety vítězství. To je jedno sdělení naší kampaně. Druhým sdělením je konkrétní benefit, který klientům spolupráce s finančním konzultantem přináší. Lidé dobře porozumí tomu, že budou platit na hypotéku průměrně o 700 korun méně, získají vyšší úrok na účtu nebo jim vyjednáme až o 50 % nižší cenu pojištění. Naše služby nejsou složité, ale zase nejsou tak jednoduché, aby se daly postihnout na jednom bigboardu. Tohle pomůže lidem lépe porozumět celému našemu oboru. Myslím, že vyznění kampaně je jednoznačné. Jsme lidem mnohem blíže než kdy dříve a pomáháme jim získat peníze navíc.

Pojďme k trhu – jak to vidíte?

Branže se nyní až příliš zabývá aktualitami, které zdánlivě hýbou trhem. Časem ale „vyprchají“, zatímco dlouhodobá témata zůstanou. Jedním z dlouhodobých témat je péče o klienty. Úspěšně získávat byznys i od stávajících klientů můžu, když mám dobře zpracovaný program péče, a ten začíná finančním plánem. V posledních měsících jsme dali určité zvýhodnění spolupracovníkům za tři věci: za péči o stávající klienty, za nábor a za finanční plány.

Tedy ve všem směřujete k určitému zdokonalování?

Tento rok zažíváme intenzivní růst ve většině oblastí: v kvalitě péče o klienty, v obratu, výdělcích našich spolupracovníků nebo například v objemu zprostředkovaných úvěrů na bydlení. Za nejdůležitější vůbec považuji dlouhodobé vztahy – jak s našimi spolupracovníky, tak jejich s klienty. Kariéru spolupracovníků máme spočítanou na deset let. Když jsou u nás 10 let, tak jim nabízíme možnost dostat zpátky hodnotu, kterou vytvořili. To znamená, že se mohou rozhodnout přestat pracovat a získávají rentu. To je věc, která je pro nás důležitá a podstatná, a proto ji máme pevně zakotvenou ve smlouvě se spolupracovníky. A vztah, nebo chcete-li „kariéra“ klienta, s námi trvá „celý život“. Většina klientů se s námi setká ve věku 30, 40 let. Finanční plány jsou zakončené finanční nezávislostí, která obvykle přichází po 15, 25 letech. Proto dáváme takový důraz na dlouhodobost. Tak máme nastavený i celý náš systém: finanční plán, investice do péče, ale i investice do náboru. Umíme udělat podmínky pro šikovné lidi a mimochodem v příštích pár letech bude na trhu několik tisíc lidí z finanční branže, například ze stavebních spořitelen, kteří budou hledat uplatnění. Těm nejšikovnějším chceme dát příležitost. Nebavíme se o všech, ale zajímají nás ti, co chtějí víc pro sebe a své klienty.