Proč Češi nevěří druhému pilíři

Od 1. ledna 2013 mají Češi možnost spořit si na stáří novým způsobem, prostřednictvím tzv. druhého pilíře. Přestože jde o státem propagovaný produkt, většina lidí ho odmítá a nevěří mu. Za první tři měsíce roku 2013 do něj vstoupilo jen něco málo přes 22 tisíc lidí. Většina Čechů volí jiné způsoby spoření na stáří. Malý zájem o druhý pilíř ještě více zvyšuje riziko pro všechny, kdo do něj vstoupí. Je velmi pravděpodobné, že se slibovaných úspor v důchodovém věku tak úplně nedočkají.

V první polovině letošního roku mohou vstoupit do druhého pilíře lidé starší 35 let. Od července už to bude možné jen pro lidi pod touto věkovou hranicí. Pro penzijní společnosti je toto pololetí nejdůležitějším obdobím, které rozhodne o úspěchu nebo neúspěchu druhého pilíře. Penzijní společnosti měly v plánu získat do konce prvního pololetí 2013 alespoň půl milionu klientů. Údaje o počtu uzavřených smluv za první čtvrtletí ukazují, jak moc byl cíl troufalý. Češi druhému pilíři nevěří a nezabraly ani reklamní kampaně penzijních společností. Fiasko? To je věc názoru, s tak malým počtem klientů ale budou muset některé penzijní společnosti od druhého pilíře odstoupit.

Co to znamená pro občany České republiky? Jde o jasný signál, že státem propagované produkty už dávno nejsou synonymem jistoty. Budou pro druhý pilíř platit stejná pravidla za rok, nebo dva? Natož za deset, dvacet let? Nevíme a navíc z druhého pilíře v případě potřeby nelze odejít. Na finančním trhu přitom existuje celá řada mnohem vhodnějších způsobů spoření, které přináší mnohem zajímavější zhodnocení vašich úspor a navíc máte možnost z nich kdykoliv vystoupit nebo své peníze vybrat.

 

Chcete vědět, jak může vypadat vaše finanční situace v důchodu? Požádejte o bezplatné a nezávazné posouzení vašich možností vyplněním níže uvedeného formuláře

Červené hodnoty jsou povinné

Odesláním tohoto formuláře souhlasím s podmínkami ochrany osobních údajů

CAPTCHA
Ochrana proti spamu, opište níže uvedené znaky
Obrázkové CAPTCHA
Vložte znaky zobrazené na obrázku.