Informace o finančních produktech nehledejte na internetu, ale u profesionálů

Ti z Vás, kteří čtou knihy o finanční gramotnosti vydané v USA (dostupné např. na Amazonu) se už setkali s radou, že je pro vlastní dobro vhodné, vyvarovat se rozhodnutí na základě volně dostupného obsahu z internetu. Toto platí i v České republice.

Řada i těch největších finančních serverů, pokud zůstaneme v oblasti osobních financí, poskytuje honorář za příspěvek do 1 000 Kč (nejčastěji 700 Kč – 800 Kč), což je odměna, která pro profesionála není příliš atraktivní. Do psaní článků, které Vám radí s investicemi, pojištěním a spořením, se tak pouští studenti vysokých škol či redaktoři, kteří svoji „kvalitu“ nejsou schopni prodat za větší peníze přímo klientům. Ano, řada redaktorů magazínu o osobních financích přešla do řad finančních konzultantů, kde si za svoje rady, které již nemají podobu psaného slova, vydělají i o řád více peněz, protože jsou veřejností hojně vyhledáváni.

V čem je volně dostupný obsah nebezpečný?

Kromě toho, že jej v některých případech píší lidé bez hlubšího vhledu do dané problematiky, je zde ještě riziko zaujatosti. Volně dostupný obsah pro internetové magazíny znamená, že na svém webu musí prodávat velké množství inzerce. Pak si zbývá položit otázku: napsali byste nepříjemnou pravdu o produktu firmy, která u Vás ročně inzeruje peníze v řádu stovek tisíc korun?

Volně dostupný obsah je rovněž velmi náchylný k následné editaci na „povel“ PR agentur. Už i volně dostupné nástroje umožňují pokročilý monitoring značky, pracovníci PR oddělení jednotlivých firem tedy mají detailní přehled o tom, co se o nich píše a v řadě případů neváhají použít „ostré lokty“ a motivovat provozovatele online magazínu k editaci

Ne každý obsah je závadný

To však neznamená, že 100 % volně dostupného obsahu na internetu je závadných. Výhodu v tomto směru mají magazíny, jež provozuje společnost se silnou značkou a kapitálovým zázemím, jako např. naší firmou provozovaný web www.penizenavic.cz, která dokáže odolat pokušení peněz z inzerce a disponuje týmem analytiků, kteří denně zpracovávají několik velmi pokročilých analýz. V případě naší společností provozovaného webu je obrovskou přidanou hodnotou pro čtenáře fakt, že řada témat vzniká na popud nás, finančních konzultantů, kteří se denně setkávají s reálnými otázkami a problémy. Na druhou stranu, na takovém webu nemohou vyjít zavádějící informace (např. ovlivněné tlakem finančních institucí), jelikož jsme to my, finanční konzultanti, kteří čelí argumentům typu „ale na internetu psali“.

Vzhledem k tomu, že podstatná část finančních webů je odsouzena na milost a nemilost reklamních oddělení jednotlivých finančních institucí, měl by to být finanční konzultant, u kterého hledáte objektivní posouzení Vašeho záměru a doporučení na řešení Vašeho problému. Kdo jiný, než finanční konzultant s několikaletou praxí, stovkami spokojených klientů a bohatou nabídkou finančních produktů, která mu umožňuje kvalitní porovnání, by Vám měl poskytnout radu, které v budoucnosti nebudete litovat?

Chcete odbornou radu ke stavu Vašich osobních financí? Neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím níže uvedeného formuláře